برتری خیره‌کننده اپلیکیشن Edits اینستاگرام با ۷ میلیون دانلود در هفته اول

اپلیکیشن Edits اینستاگرام با ۷ میلیون دانلود در هفته نخست، عملکردی فراتر از انتظار داشت

اپلیکیشن Edits اینستاگرام که به تازگی معرفی شده است، در هفته اول انتشار خود با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شد و توانست از مرز 7 میلیون دانلود عبور کند. این برنامه ویرایش ویدئو از اینستاگرام در مقایسه با رقیب اصلی خود، CapCut از شرکت بایت‌دنس، آغاز بهتری داشته و بسیار قدرتمند عمل کرده است.

بر اساس اطلاعات Appfigures، اپلیکیشن Edits که به کاربران امکان ساخت و ویرایش ویدئو برای ریلز، استوری و سایر محتواهای اینستاگرام را می‌دهد، تنها در دو روز نخست روی iOS حدود 702,900 بار دانلود شد. این رقم بیش از 37 برابر تعداد دانلودهای CapCut در مدت مشابه است.

در خاتمه هفته اول، تعداد دانلودهای Edits در سیستم‌عامل iOS به 1.2 میلیون و در اندروید به 5.9 میلیون رسید و مجموعاً به 7.1 میلیون افزایش یافت. این در حالی است که CapCut در سه روز اول تنها 83,500 بار دریافت شده بود. البته باید توجه داشت که CapCut در آن زمان تنها در نیمی از بازارهای جهانی عرضه شد، اما حتی با فرض دو یا سه برابر شدن تعداد دانلودها، همچنان عقب‌تر از Edits بوده است.

در ایالات متحده، Edits طی سه روز نخست پس از انتشار 381,000 بار دانلود شد، درحالی‌که CapCut تنها 3,400 بار دریافت شد. این نشان می‌دهد که Edits 112 برابر موفق‌تر از رقیب خود عمل کرده است.

با افزایش تعداد کاربران اینستاگرام و توسعه ابزارهایی مانند Edits، بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند راه‌های نوینی برای تعامل با مخاطبان هدف خود پیدا کنند.

استقبال سریع و گسترده از Edits موجب شد که این اپلیکیشن به سرعت به یکی از برترین برنامه‌ها در فروشگاه‌های اپلیکیشن تبدیل شود. طبق گزارش Appfigures، این موفقیت می‌تواند به شتاب‌گیری دانلودها و تشدید رقابت در این زمینه کمک کند. ارقام منتشر شده حاکی از قدرت فوق‌العاده شبکه‌های اجتماعی متا در هنگام معرفی نرم‌افزارهای نوین است.

تصاویری از محیط کاربری اپلیکیشن Edits اینستاگرام

در روز اول انتشار (2 اردیبهشت)، Edits در اپ استور آمریکا در دسته‌بندی‌های کلی و برترین اپ‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داد. اما در روز دوم به رتبه دوم نزول کرد و تا پایان هفته در همین جایگاه باقی ماند و سپس به رتبه سوم منتقل شد.

علی‌رغم این شروع قوی، Edits هنوز به سطح کاربری CapCut نرسیده است. CapCut، منتشر شده در سال 2020 و محبوب در میان کاربران تیک‌تاک، تاکنون 1.22 میلیارد بار در iOS و اندروید (جز چین) دانلود شده است.

طبق گزارش یکی از مشاوران بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، Edits نقدهای متفاوتی از کاربران دریافت کرده است. بسیاری از افراد از کاربری ساده، آنالیزهای داخلی، نبود تبلیغ، پشتیبانی از ویدئوهای 4K و خروجی بدون واترمارک آن استقبال کرده‌اند ولی به عدم وجود برخی امکانات همچون قالب‌های آماده و افکت‌های متنوع انتقال که در CapCut موجود است، اشاره داشته‌اند.

با گذر زمان، ممکن است Edits فاصله خود با CapCut را کاهش دهد، هرچند که احتمال دارد به منظور کسب درآمد، سیاست‌های دیگری چون ارائه نسخه پولی یا افزودن تبلیغ در پیش بگیرد.