در سالهای اخیر، تجارت الکترونیک به طرز چشمگیری رشد کرده و فروشگاههای اینترنتی به یک ضرورت برای کسبوکارها تبدیل شدهاند. یکی از بهترین و مدرنترین راهها برای حفظ و جذب مشتریان، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی است. اما راهاندازی یک اپلیکیشن فروشگاهی موفق، نیازمند یک رویکرد حرفهای و اختصاصی است تا بتوانید بهترین خدمات و امکانات را به مشتریان خود ارائه دهید. در این مقاله، به بررسی امکانات ضروری یک اپلیکیشن فروشگاهی میپردازیم و شما را در انتخاب یک شرکت طراحی اپلیکیشن مناسب، راهنمایی میکنیم.
بهترین روش طراحی اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟
امروزه، بسیاری از کسبوکارها از فروشگاهسازهای آماده برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنند. این فروشگاهها برای کارهای کوچک و محدود، مناسب هستند. اما یک فروشگاه حرفهای، نیازمند یک اپلیکیشن حرفهای است که امکان شخصیسازی و اعمال تغییرات بدون محدودیت را فراهم کند. یکی از بزرگترین نقاط ضعف فروشگاهسازهای آماده، محدودیتهای بسیار و عدم امکان توسعه مناسب است. متاسفانه، بسیاری از طراحان، به دلیل عدم تجربه و دانش کافی در زمینه برنامهنویسی، با استفاده از فروشگاهسازهای آماده، فروشگاههایی ابتدایی با کیفیت نامناسب، پشتیبانی ضعیف و عدم امکان تغییرات راهاندازی میکنند که نتیجهای جز اتلاف وقت و هزینه نخواهد داشت.
برای داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفهای، میتوانید از شرکتهای طراحی اپلیکیشن حرفهای کمک بگیرید. این شرکتها با استفاده از کدنویسی اختصاصی، اپلیکیشن و وبسایت فروشگاهی شما را طراحی میکنند. این رویکرد به دلیل سالها تجربه در طراحی صدها اپلیکیشن و وبسایت فروشگاهی، امکان ارائه پکیجهای فروشگاهی کامل و انعطافپذیر را فراهم میکند. به دلیل کدنویسی اختصاصی، امکان اعمال تغییرات و شخصیسازیها بدون هیچ محدودیتی برای مشتریان وجود دارد.
امکانات ضروری در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی کدامند؟
فروشگاه شما باید بر روی گوشیهای اندروید و iOS و همچنین از طریق وبسایت، قابل دسترس باشد. برای ارائه خدمات به سلیقههای مختلف کاربران، شما نیازمند یک پکیج فروشگاهی کامل هستید. از جمله امکانات مهم و ضروری در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- قابلیت اتصال به نرمافزار حسابداری: هماهنگسازی موجودی کالاها و قیمتها.
- اپلیکیشن مدیریت: دریافت اعلان سفارشهای جدید، رسیدگی به سفارشات، عکاسی از محصولات، ایجاد و مدیریت محصولات و دستهبندیها و مشاهده سابقه سفارشها.
- اپلیکیشن پیک: مشاهده موقعیت پیک توسط مدیر و مشتری، اعلان به پیک برای دریافت سفارش، نگهداری سابقه سفارشهای تحویلشده.
- باشگاه مشتریان و بازاریابی شبکهای: امکان بازاریابی شبکهای برای جذب مشتریان جدید، ارائه امتیاز برای معرفی کاربران جدید، خریدهای انجامشده و مناسبتها.
- ارسال نوتیفیکیشن حرفهای: ابزاری رایگان برای ارسال پیام به کاربران اپلیکیشن جهت اطلاعرسانی از محصولات جدید و فروشهای ویژه، امکان ارسال تصاویر با قابلیت لینک کردن به قسمتهای مختلف.
- سوابق و گزارشات فروش: ارائه گزارشات کامل فروش، کالاهای پرفروش، کالاهایی که بیشترین سود را دارند.
- مشاهده سابقه جستجوهای مشتری.
- قابلیت چندفروشندگی (چندفروشگاهی – مارکت پلیس): امکان اضافه کردن تعداد نامحدود فروشنده، مدیریت محصولات و فروشها توسط هر فروشنده و دریافت درصد سود از هر فروش.
- ایجاد فروشهای ویژه و فروشهای زماندار: امکان ایجاد فروشهای زماندار (تایمردار) یا فروشهای ویژه برای جذب مشتریان.
- قابلیت مدیریت محصولات و دستهبندیها: ایجاد نامحدود دستهبندی و زیردسته، ثبت اطلاعات کامل محصول همراه با چندین تصویر با امکان نمایش اسلایدی و زوم.
- قابلیت ایجاد پارامترها و ویژگیهای مختلف محصولات.
- قابلیت فروش حضوری یا تلفنی: امکان استفاده از بارکدخوان یا جستجوی محصولات برای افزودن به سبد خرید و صدور فاکتور برای مشتری.
- ایجاد انواع روشهای پرداخت: پرداخت آنلاین، پرداخت کیف پول، پرداخت در محل، پرداخت با کارتخوان و واریز به حساب.
- قابلیت کیف پول: امکان شارژ و خرید از طریق کیف پول، مشاهده سابقه خریدها، دریافت پاداش از طریق معرفها و انتقال مبلغ به سایر کاربران.
- ایجاد گالری تصاویر و بنرهای تبلیغاتی: ایجاد گالری تصاویر با تعداد دلخواه، ایجاد انواع بنرهای تبلیغاتی، لینک کردن بنرها و گالری تصاویر به دستهبندیها، محصولات، فروشندگان و صفحات داخلی اپلیکیشن.
- ایجاد بنرهای افقی، عمودی و کنار هم در بخشهای مختلف صفحه.
- قابلیت ارسال پیامک برای تغییر وضعیت سفارشها به مشتری.
- تأیید و احراز هویت به صورت پیامکی.
- قابلیت ثبت آدرسهای مختلف همراه با لوکیشن.
- ایجاد لیست خرید.
- قابلیت ایجاد ردیفهای دلخواه از محصولات: امکان ایجاد ردیفهای دلخواه با رنگ یا لوگوی مورد نظر.
- ایجاد سبد خرید حرفهای.
- جستجوی صوتی و جستجوی بارکدخوان.
- ایجاد فیلتر محصولات.
- قابلیت مرتبسازی محصولات بر اساس برند، حروف الفبا، قیمت (صعودی و نزولی).
- قابلیت مسیریابی و نمایش موقعیت فروشگاه روی نقشه.
- دعوت از دوستان با لینک عضویت و زیرمجموعهگیری.
- قابلیت تولید محتوا در بخش وبلاگ همراه با ایجاد دستهبندی.
- ایجاد روشهای متفاوت ارسال کالا و محاسبه خودکار هزینه: امکان ایجاد روشهای مختلف ارسال کالا (پیک، پست، تیپاکس و…) و محاسبه هزینهها بر اساس وزن، مسافت و…
- ایجاد ساعتهای کاری مختلف: امکان تعیین ساعتهای کاری مختلف و ثبت سفارش توسط مشتریان در هر ساعت از شبانهروز برای روز و ساعت از پیش تعیینشده.
- قابلیت ایجاد انواع بنهای تخفیف.
- بخش درخواست کالا.
- نمایش محصولات در چندین حالت مختلف.
- نمایش دستهبندیها در قالبهای مختلف.
نکات مهم در انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
- بررسی رزومه کاری: سابقه و رزومه کاری نشاندهنده تجربه و کیفیت کار شرکت طراح است. حداقل 20 نمونه از کارهای فروشگاهی طراحیشده را بررسی و تست کنید.
- مشاهده کاتالوگ امکانات و خدمات: حتماً کاتالوگ امکانات فروشگاه را از شرکت دریافت کنید. با نصب اپلیکیشنهای فروشگاهی مختلف، لیست امکانات مورد انتظار خود را مشخص و با شرکت طراح مطرح کنید.
- پشتیبانی و خدمات پس از فروش: دنیای اینترنت و فروش اینترنتی در حال تغییر است، بنابراین تیم برنامهنویسی باید امکان بروزرسانی، افزودن قابلیتها و تغییرات متناسب با نیاز روز را در اپلیکیشن و وبسایت فروشگاهی شما داشته باشد.
- مشاوره حرفهای: طراحی اپلیکیشن فروشگاهی نیازمند یک تیم با تجربه و ارائه مشاوره حرفهای است. تیمی را انتخاب کنید که رزومه قوی در زمینه طراحی اپلیکیشن و وبسایتهای فروشگاهی داشته باشد و راهنماییهای لازم در زمینه زمان تبلیغات، روشهای ارائه بنهای تخفیف، جذب مشتریان، باشگاه مشتریان و فروشهای ویژه را ارائه دهد.
در این مقاله، به نکات مهمی برای انتخاب یک شرکت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اشاره کردیم. این مطالب بر اساس سالها تجربه در حوزه برنامهنویسی جمعآوری شدهاند. با رعایت این نکات، میتوانید یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفهای و موفق راهاندازی کنید.
منبع: [منبع حذف شد]
ارسال پاسخ