تاثیر شگرف بازاریابی دیجیتال در دوران همه‌گیری کرونا

قدرت دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا

به یاد دارید روزهایی را که اینترنت با صدای دلنشین دایل‌آپ به خانه‌هایمان می‌آمد؟ نوای خاطره‌انگیز اتصال اینترنت هنوز هم در گوشمان طنین‌انداز است.

اینترنت مسیری پرفراز و نشیب را طی کرد تا به امروز رسید؛ زمانی که بخش اعظم فعالیت‌هایمان را در فضای دیجیتال و به‌واسطه اینترنت انجام می‌دهیم. به‌عبارت دیگر، بازاریابی دیجیتال در ایران پا به عرصه وجود گذاشت و هر روز بیش از پیش قدرتمندتر می‌شود. در واقع، این جریان دیجیتال بود که بازاریابی را در فضای دیجیتال ایران شکل داد و کشتی‌های بسیاری در این پهنه به حرکت درآمدند.

نقش همه‌گیری کرونا در تقویت بازاریابی دیجیتال

برای درک بهتر این موضوع، نگاهی به گزارش‌های موجود می‌اندازیم. بر اساس این گزارش‌ها، در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا:

  • فروشگاه‌های آنلاین: 2 برابر رشد داشتند.
  • سوپرمارکت‌های اینترنتی: 10 برابر توسعه یافتند.
  • سامانه‌های نوبت‌دهی خدمات درمانی: 3 برابر افزایش یافتند.

این آمار نشان می‌دهد که ویروس کرونا، فارغ از تمام مشکلات، اشتباهات و تلفات انسانی که در جهان و ایران به‌همراه داشت، به‌طور استثنایی و با هیاهویی فراوان باعث رشد کسب‌وکارها در فضای دیجیتال شد. احتمالاً شما نیز شاهد این تحولات بوده‌اید. با این حال، بررسی این گزارش‌ها خالی از لطف نیست.

چه عواملی مسیر رشد در بازاریابی دیجیتال را هموار می‌کنند؟

اگر با دقت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که همگی ما سوار بر یک قایق در حال حرکت هستیم و در کنار هم رشد می‌کنیم. تمام کسب‌وکارهایی که در فضای وب فارسی فعالیت دارند، حرفی برای گفتن و محصولی برای ارائه به کاربران خود دارند و به‌دنبال ایجاد جریان درآمدی هستند. به همین دلیل، ضروری است که به ابزارهای بازاریابی دیجیتال مجهز شوند.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم در بازاریابی دیجیتال به رشد بیشتری دست یابیم؟ پاسخ ساده است: زمانی می‌توانیم بیشترین رشد را تجربه کنیم که مهارت‌هایمان را ارتقا دهیم. این مهارت‌ها نیز از طریق آموزش و یادگیری کسب می‌شوند. در ادامه، با یکی از مراکز آموزش بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شویم.

معرفی یک منبع آموزشی فارسی برای بازاریابی دیجیتال

صفحه اصلی سایت دیجیتالینگ

«مدرسه دیجیتالینگ» یک منبع آموزشی فارسی است که از رویکرد «یادگیری مبتنی بر تجربه» برای آموزش بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کند. این مدرسه، دانش و تجربیات خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به‌بیان ساده، مبنای اصلی آموزش‌های این مدرسه، تجربیاتی است که در طول سال‌ها آزمون‌وخطا به‌دست آمده‌اند. به همین دلیل، آموزش‌ها کاملاً تجربه‌محور هستند. با وجود فعالیت در ایران و فضای وب فارسی، برای به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات، به‌طور مداوم مقالات و محتواهای خارجی را بررسی می‌کنند تا از آخرین تحولات در دنیای بازاریابی دیجیتال عقب نمانند.

مدرسه دیجیتالینگ بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ از مقالات متنی، پادکست‌ها و کتابچه‌های رایگان گرفته تا ابزارهای کاربردی و البته دوره‌های آموزشی. در ادامه، یکی از دوره‌های آموزشی این مدرسه را معرفی می‌کنیم.

دوره بازاریابی دیجیتال: یک تحول ماندگار

اگر در فضای وب فعال هستید، احتمالاً با مقوله بازاریابی دیجیتال آشنایی دارید. می‌دانید که این مبحث از کجا آغاز شده و به کدام سمت در حال حرکت است. چالش اصلی این است که فاصله‌ی زیادی بین دانستن و عمل کردن وجود دارد.

در دوره بازاریابی دیجیتال، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا این شکاف را پر کنیم. ما تمامی شاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را در این دوره پوشش داده‌ایم و آن‌ها را با مثال‌های فراوان و به زبانی ساده توضیح داده‌ایم.

شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ

این دوره، سرشار از مثال‌های واقعی، تجربه، تمرین و پروژه است. جالب‌تر اینکه از شما می‌خواهیم این تمرین‌ها را روی کسب‌وکار خود یا مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، انجام دهید تا به‌طور عملی و واقعی با عمق یادگیری خود روبه‌رو شوید.

در این مرحله، ما دوباره وارد عمل می‌شویم و با پشتیبانی ۱۰۰روزه به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. به این صورت که شما تمرین‌های خود را با مدرس دوره به‌اشتراک می‌گذارید و بازخورد دریافت می‌کنید.

در واقع، مبنای اصلی یادگیری در این دوره، تکیه بر آموزش عملی و تعامل مستمر بین شما و مدرس در قالب تمرین‌ها و پروژه‌ها است. زیرا مطالب تئوری به‌سرعت فراموش می‌شوند؛ اما آن‌چه را که با تمرین یاد گرفته‌اید، در ذهن‌تان حک می‌شود و در زمان نیاز به کمکتان می‌آید. این فرآیند، زمینه را برای رشد و پیشرفت شما فراهم می‌کند.

آستین‌ها را بالا بزنید و شروع کنید

جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ

بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال به ابزارها مربوط می‌شود. به همین دلیل، در مدرسه دیجیتالینگ یک فایل گوگل شیت حاوی بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای شما آماده کرده‌ایم. این فایل که شامل ۴۵۰ ابزار درجه‌یک است و به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود، برای شرکت‌کنندگان دوره بازاریابی دیجیتال رایگان خواهد بود.

امیدواریم در این دوران رشد کسب‌وکارهای آنلاین، شما نیز سهم بزرگی برای خود داشته باشید و با آموزش و یادگیری، سطح مهارت‌های خود را ارتقا دهید.